• OMX Baltic−0,39%292,52
  • OMX Riga0,13%910,86
  • OMX Tallinn−0,15%1 948,94
  • OMX Vilnius0,49%1 240,62
  • S&P 500−0,55%6 656,92
  • DOW 30−0,19%46 292,78
  • Nasdaq −0,95%22 573,47
  • FTSE 100−0,22%9 202,8
  • Nikkei 2250,3%45 630,31
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,14
  • EUR/RUB0,00%98,74
  • OMX Baltic−0,39%292,52
  • OMX Riga0,13%910,86
  • OMX Tallinn−0,15%1 948,94
  • OMX Vilnius0,49%1 240,62
  • S&P 500−0,55%6 656,92
  • DOW 30−0,19%46 292,78
  • Nasdaq −0,95%22 573,47
  • FTSE 100−0,22%9 202,8
  • Nikkei 2250,3%45 630,31
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,14
  • EUR/RUB0,00%98,74
  • 07.10.15, 07:58
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Toyota plaanib kiirteedel ise sõitvat autot juba 2020. aastaks

Jaapani autotootja Toyota, kes on isesõitvate autode suhtes üles näidanud suurt skepsist, teatas nüüd, et plaanib isesõitva auto teedele vurama saada juba 2020. aastaks, kirjutab Financial Times.
Toyota
  • Toyota
  • Foto: epa
Toyota plaanib turule tuua autod, mis suudavad ise kiirteedel sõita ning ka ühe nupuvajutusega sõidurada vahetada. Ettevõte tutvustas ajakirjanikele oma plaani Lexus GSi näitel: auto suutis kohaneda liiklusega ning sensorite ja kaamerate abil kiirteel sõitmisega hakkama saada.
„Me oleme tegelikult selle tehnoloogia kallal töötanud juba aastast 1990. Meil on teiste ees selge edumaa ning me töötame edasi, et see edu veelgi suurem oleks,“ kommenteeris Toyota ohutustehnoloogia juht Moritaka Yoshida.
Toyota teade isesõitva auto arendamisest tuleb ajal, mil üha levib kuuldus, et Jaapani autotootjad jäävad Silicon Valley autorevolutsioonist kõrvale. Toyota palkas hiljaaegu oma ridadesse robootikaeksperdi Gill Pratti.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Hoolimata sellest, et auto peaks olema isesõitev, on Toyota siiski öelnud, et nende plaani kohaselt pole auto siiski täielikult iseseisev, vaid juht ning sõiduk töötavad meeskonnana. Selle eesmärk on vähendada liiklusõnnetuste riski. 

Seotud lood

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele